Днепропетровский стрелочный завод, 49098, Украина, г. Днепропетровск, ул. Любарского, 181



разработка сайта Марганец

Національний лідер в розробці та виробництві стрілочної продукції для Укрзалізниці, головний експортер стрілочної продукції в країни СНД, ближнього й далекого зарубіжжя

Довідка про ПАТ «Дніпропетровський стрілочний завод»

Довідка про ПАТ «Дніпропетровський стрілочний завод»

 

          У 2016 році Публічне акціонерне товариство «Дніпропетровський стрілочний завод» –  національний лідер у галузі розробки, виробництва і постачання стрілочної продукції для «Укрзалізниці» (УЗ), одне з провідних підприємств серед виробників стрілочної продукції в країнах СНД відзначає 100-річний ювілей.        

 

         Трудова біографія заводу починається з 1916 року, з тяжких і напружених часів Першої світової війни, кровопролитної та руйнівної громадянської війни, відтоді, коли на базі стрілочної майстерні служби колії Катерининської залізниці було засновано Дніпропетровський стрілочний завод.  

        

         Як засвідчила історія, сам факт зародження підприємства за таких напружених обставин, напевно, багато в чому визначив традиції трудового колективу на покоління наперед: жити напруженим трудовим життям, на виклики відповідати гідно, впевнено досягати мети у всіх починаннях. Завжди відповідати вимогам часу, вміти будувати, відновлюватися, модернізуватися, розвиватися, працювати і перемагати за будь-яких соціально-економічних умов, що склалися.

 

         На всіх етапах вітчизняної історії – за років соціалістичної індустріалізації, у часи Великої Вітчизняної війни, перебуваючи в евакуації, під час післявоєнної відбудови і подальшого розвитку народного господарства СРСР, трудовий колектив заводу бездоганно виконував поставлені перед ним завдання щодо виготовлення стрілочної продукції.       За кризових умов, – після розпаду Радянського Союзу, світової кризи, що обвалилася на Україну у 2008 році, трудівники демонстрували стійкість та витримку, і у такий спосіб, із кризових та скрутних обставин завод виходив ще більш зміцнілим підприємством.       

 

       Дніпропетровський стрілочний завод сьогодні – це сучасне підприємство європейського рівня.   

 

       Виробничий комплекс заводу складається із двох виробництв –    сталеливарного і стрілочного, які забезпечують повний цикл виготовлення стрілочної продукції. Виробнича потужність підприємства – 10000 – 12000 приведених комплектів стрілочних переводів на рік, в залежності від складності конструкції, 7200 тн високомарганцевого і 7000 тн придатного вуглецевого литва на рік.  

        

         Завод виробляє елементи верхньої будови колії: стрілочні переводи  (звичайні, симетричні, криволінійні, подвійні перехресні), глухі перетини різноманітних марок із рейок типу Р50, Р65, європейських рейок  типів UIC 60 і 49Е1 для укладання в колію шириною 750 мм, 900 мм, 1435 мм, 1520 мм та 1524 мм, башмакоскидачі, зрівнювальні пристрої, замок  рейковий розвідних пролітних споруд залізничних мостів, стрілочні переводи для трамвайних колій, а також ливарну продукцію з високомарганцевої і вуглецевої сталі.   

        

         Стрілочна продукція призначена для магістральних, приймально- відправних і гіркових колій, під’їзних колій промислових підприємств, гірничо-збагачувальних комбінатів, вуглевидобувних шахт,  підприємств енергетичного комплексу, річкових та морських портів,  міського легкого залізничного транспорту, метрополітенів, а також для трамвайних колій.                 

        

       Із високомарганцевої сталі марки 110Г13Л (сталі Гадфільда) за технологією холодно-твердіючих сумішей (ХТС) заводські сталеливарники виробляють відливки моноблоків хрестовин і осердь для стрілочних переводів, а також змінне обладнання для гірничо-перероблювальної промисловості.  

        

         Із вуглецевої сталі за технологією піщано-глиняних сумішей  (ПГС)  відливаються компоненти стрілочних переводів для власних потреб, а також елементи верхньої будови колії для потреб залізниць України.   

 

         Приймаючи практичну участь у державній Галузевій програмі УЗ з модернізації українських залізничних магістралей, впровадження безстикової колії для безпечного, комфортного, прискореного і швидкісного  руху пасажирських потягів, створений за ініціативою генерального директора заводу проектно-конструкторський відділ на замовлення УЗ розробив, а трудовий колектив виготовив і впровадив у колію серію стрілочних переводів нового покоління – безпечних, зносостійких, з пропускною спроможністю у діапазоні від 140 до 200 км/год, переводів з безперервною поверхнею кочення (БПК), придатних до вварювання у безстикову колію.   

 

       Серед найбільш визначних розробок: криволінійний стрілочний перевід  проекту Дн 2889 типу Р65 марки 1/11, вперше освоєний в Україні у 2003 р.; стрілочний перевід типу Р65 марки 1/18 проекту Дн 365, який успішно експлуатується з 2004 року залізницями України і Білорусі; стрілочний перевід вищого класу проекту Дн 400 типу Р65 марки 1/11, котрий успішно експлуатується на міжнародній швидкісній магістралі з 2005 року; перший стрілочний перевід, виготовлений в Україні із рейки європейського профілю типу UIC 60 марки 1/11 проекту Дн 410, (2005 р.); перший в України стрілочний перевід проекту Дн 060 типу Р65 марки  1/18 із швидкісним потенціалом проходження потягу на швидкості до 200 км/год, (2007 р.); найбільш затребуваний залізницями України стрілочний перевід I класу проекту  Дн 345 типу Р65 марки 1/11, (2008 р.); стрілочний перевід типу Р65 марки 1/14 проекту Дн 600, в конструкції якого вперше в практиці українських залізниць використані проектно-конструкторські рішення, що застосовуються на залізницях Європи, (2010 р.). 

        

         Завдяки впровадженню в конструкції цих переводів хрестовини з приварними рейковими закінченнями, хрестовини з криволінійною поверхнею кочення з косим врізанням осердя, хрестовини  з безперервною поверхнею кочення з поворотним і гнучкоповоротним осердям, моноблочної хрестовини з безударним профілем поверхні кочення відлитих вусовиків з приварними рейковими закінченнями, пружного скріплення, гнучких вістряків дотичного типу, стрілочної і хрестовинної гарнітури з зовнішніми замикачами, підкладки з високими ребордами, які виробляються ливарним методом, методом приварювання та випресовування реборд, незалежної контррейки із контррейкового кутника, пружного скріплення рейкових деталей плоскою клемою ПУ у вузлі рамної рейки і контрейковому вузлі, високоміцного ізостику, нахилу рейкових елементів у стрілочних переводах,  стрілочна продукція заводу отримала свої конкурентні переваги: безпечність, високу пропускну спроможність, зносостійкість.    

 

         Таким чином, завод став спеціалізуватися на розробці, проектуванні, виробництві і реалізації стрілочних переводів для прискореного та  швидкісного руху.

 

         Досвід практичного виготовлення сучасних швидкісних магістральних стрілочних переводів на сучасному обладнанні із застосуванням новітніх технологій успішно застосовується фахівцями заводу при виконанні замовлень залізничних компаній країн далекого зарубіжжя,   промислових підприємств і метрополітенів на розробку та виготовлення стрілочної продукції, складність у виготовленні яких полягає в індивідуальних особливостях цих виробів.

 

         Виготовлення конкурентоспроможної стрілочної продукції для швидкісних магістралей на рівні європейських і світових стандартів вимагає систематичної та всебічної модернізації виробництва, заміни застарілого обладнання на сучасне,  впровадження нових технологій.  Починаючи з 2003 року, після приходу на підприємство нової команди менеджерів, щорічно,   за наявності фінансово-економічних можливостей, на модернізацію виробництва витрачається не менш як  30 млн. грн. власних коштів.   

 

         Завдяки цьому, вперше серед стрілочних заводів країн СНД,   механічна обробка основних деталей стрілочних переводів для головних магістралей – рухоме осердя, поверхні кочення хрестовин, у тому числі і по криволінійній поверхні, здійснюється за спеціальною технологією на сучасному механообробному центрі Waldrich Siegen (Німеччина). Вперше з використанням поздовжньо – фрезерного портального верстату операція стругання рейкових деталей  була замінена фрезеруванням, завдяки чому була суттєво поліпшена якість обробки поверхні, підвищена зносостійкість стрілочних переводів у колії. Висока якість оброблюваних поверхонь із високоміцних марок сталей забезпечується завдяки застосуванню спеціальних профільних фрез з твердосплавними пластинами європейського виробництва. З 2012 року, переважно на цьому ж центрі, оснащеному новою системою управління Siemens, оброблюється змінне обладнання для гірничо-переробної промисловості.         

 

         При створенні безстикової колії виникла необхідність у розробленні та виготовленні нових переводів, придатних для вварювання у колію, що, в свою чергу, викликало необхідність у впровадження нових технологій і обладнання для зварювання рейкових закінчень із вуглецевої сталі з хрестовинами із високо марганцевої сталі. Для вирішення цього питання,  фахівці заводу у співпраці із вченими Інституту електрозварювання ім. О.Є. Патона розробили нову технологію зварювання із застосуванням спеціальної вставки із нержавіючої сталі між торцями хрестовини стрілочного переводу і рейкових закінчень. Крім того, для зварювання за новою технологією, була виготовлена вітчизняна зварювальна машина К-924. З метою отримання нержавіючої вставки для виробництва хрестовин, була уведена в експлуатацію ділянка кокільного литва.         

        

         З метою поліпшення якості обробки деталей, підвищення продуктивності праці, збільшення точності параметрів, на заводі планомірно здійснюється модернізація механообробних верстатів установленням ЧПУ і числової індикації.  

 

         У квітні 2012 року пуском в експлуатацію механізованої формувальної  лінії IMF, виготовленої відомою у світі компанією, на заводі було розпочато виробництво високомарганцевої сталі марки 110Г13Л (сталі Гадфільда) за технологією холодно - твердіючих сумішей (ХТС). Вперше, серед стрілочних заводів країн СНД, у Дніпропетровську розпочали виробництво відливок моноблоків хрестовин і осердь для стрілочних переводів за технологією  ХТС. Нове обладнання дозволило суттєво підвищити обсяги виробництва,  виробляти відливки форм довжиною від трьох до п’яти метрів з якістю поверхні європейського класу.   

        

         Для правки відливок перед механічною обробкою деталей,  був придбаний сучасний гідравлічний двопортальний прес європейського виробництва, який здійснює цю операцію згідно геометричним параметрам наданого креслення.

         З метою зниження собівартості вироблюваної продукції і отримання оптимальної ціни, впродовж одинадцяти років на заводі був проведений комплекс заходів з енергозбереження. З використанням сучасного європейського обладнання були впроваджені прогресивні енергозберігаючі технології. Зокрема, повністю децентралізована система опалення і гарячого водопостачання, у цехах пущені в експлуатацію автономні компресорні станції і системи життєзабезпечення. Капітально відремонтовані і модернізовані термопечі. Таким чином, було суттєво знижене споживання електроенергії, природного газу, енергоємність виробництва біла виведена на оптимальний рівень.         

 

         Якість вироблюваної продукції контролюється відділом технічного контролю і випробувальною лабораторією, акредитованою Національним

Агентством Акредитації України на відповідність ДСТУ ISO/IEC 17025:2006 «Загальні вимоги до компетенції випробувальних і калібрувальних  лабораторій». Хімічний склад сталей на всіх стадіях плавки контролюється спектральним методом за допомогою приладу SPECTROLAB.

 

         Продукція заводу сертифікована згідно з вимогами ТУ в системі сертифікації УкрСЕПРО і Технічного регламенту Митного Союзу ТР ТС  003/2011 «Про безпеку інфраструктури залізничного транспорту». У лютому  2015 року  завод отримав сертифікат на відповідність вироблюваної стрілочної продукції європейським стандартам, виданий Інститутом колійництва, Варшава, Польща. Завод першим отримав цей сертифікат серед підприємств транспортного машинобудування країн СНД. Також готова продукція контролюється постійним представником ПАТ «Укрзалізниця».

        

         На заводі впроваджена і діє Система управління якістю,  підтверджена двома сертифікатами: на відповідність ДСТУ ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008, IDT) у системі сертифікації УкрСЕПРО і на  відповідність вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2008 у системі  TUV SUD. Згідно цим сертифікатам, на підприємстві створені  контрольовані умови для вироблення продукції високої якості.        

        

         Дніпропетровський стрілочний завод – приєднане підприємство до  Організації співробітництва залізниць, член Міждержавного технічного комітету № 524 «Залізничний транспорт», член Торгово-промислової палати України,  член Українського союзу промисловців и підприємців, учасник асоціації   «Виробників обладнання залізничної інфраструктури і перевізників», член Асоціації ливарників України.

 

         Торгова марка ПАТ «Дніпропетровський стрілочний завод» – є  переможцем багатьох регіональних і національних конкурсів.  

 

         Продукція заводу реалізується на внутрішньому ринку України, в країнах СНД, успішно експлуатується залізничними компаніями Азербайджану, Білорусії, Боснії і Герцеговини, Естонії, Грузії, Казахстані, Латвії, Литви, Молдови, Іспанії, Туреччини, Туркменістану, Узбекистану та ін. країнами.  

 

         Чисельність персоналу –  770 фахівців різних професій. Більше 70% працівників мають вищу і середню спеціальну освіту. Заробітна плата стабільно залишається однією з найвищих серед заводів транспортного машинобудування регіону.  Середньомісячна заробітна плата за сім місяців 2016 року складає 7730 грн.

        

         Досвід, отриманий конструкторами, інженерами, робітниками у   процесі безпосередньої участі заводу у здійсненні Галузевої програми Державного підприємства УЗ із впровадження швидкісного руху пасажирських потягів, оснащення виробництва сучасним високотехнологічним обладнанням і новітніми технологіями,  стали вирішальними чинниками, які  ефективно сприяли заводу у подоланні труднощів, спричинених кризовим періодом, зокрема, коли замовлення від УЗ на стрілочну продукцію практично припинилися і завод був змушений вишукувати нові маркетингові можливості.  

 

         З метою збереження трудового колективу в умовах кризи, на заводі було прийнято рішення переорієнтувати маркетингову діяльність на ринки далекого зарубіжжя, розширити можливості підприємства, збільшивши асортимент вироблюваної продукції.  У  результаті   було налагоджене стале співробітництво із залізничними компаніями   Туреччини. У 2013 році – розпочато  виготовлення  і постачання до міст України стрілочної продукції для трамвайних колій. Після пуску в експлуатацію механізованої формувальної лінії IMF, розпочали  виробництво змінного обладнання із високомарганцевої  сталі для гірничо-переробної промисловості.   

 

         Таким чином, із кризового періоду підприємство вийшло з більш потужним виробничо-технічним потенціалом, з більш зміцнілою ринковою позицією.

 

         Свій 100-річний ювілей завод зустрічає після подолання важкого кризового періоду. Трудовий колектив знову відчуває себе у звичній атмосфері трудової активності, коли освоюються високі обсяги виробництва, активно реалізується продукція, підприємство модернізується і розвивається.     

 

         Вирішальною мірою цьому сприяли замовлення на заводську продукцію, які надійшли від УЗ у 2016 році. Внаслідок їх успішного виконання, обсяг виробництва товарної продукції за перше півріччя 2016 року по відношенню до першого півріччя 2015 року (у порівнюваних цінах на 01.01.2016 р.) склав  332,9%. У структурі відвантаженої за перше півріччя 2016 р. товарної продукції, доля УЗ склала 53,5%, промислових підприємств – 12,8%, експортна продукція – 33,7%. 

        

         У порівнянні з кризовими роками, результати суттєві. Але трудовий колектив має досвід, коли на адресу УЗ відвантажувалося близько 80% вироблюваної заводом стрілочної продукції, при цьому, переважно нової або модернізованої.  Цей факт свідчить про те, що потенціал заводу, як головного постачальника стрілочної продукції для УЗ, аж ніяк не  вичерпаний.     

        

         Недозавантажені виробничі потужності, свій виробничо-технічний потенціал завод наполегливо використовує на інших ринках. Активно розвивається співпраця із залізничними компаніями Туреччини, Іспанії, ведуться переговори про постачання продукції з іншими залізничними компаніями європейських країн. Удосконалюється якість стрілочної продукції для трамвайних шляхів.        

        

         Заплановано модернізацію сталеливарного цеху вуглецевого литва, яку планується здійснити у два етапи. Спочатку передбачено заміну сумішоприготувального обладнання, далі – формувального. Виконуються роботи із зниження екологічного впливу діяльності підприємства на навколишнє природне середовище.  Наразі, з метою зменшення шкідливих викидів в атмосферу і зниження рівня забруднення повітряного басейну до європейських норм,  розпочата модернізація пилогазоочисного обладнання у першому і другому сталеливарних цехах. Запроваджується система  бережливого виробництва.

 

     Перспективи свого  подальшого розвитку завод, як і раніше, вбачає у тісному співробітництві з УЗ, яка наразі розробляє черговий етап галузевої програми розвитку.  Виходячи із того, що   в рамках цієї програми, обговорюється питання переходу українських залізниць з рейок типу Р50 і Р65 на рейку європейського профілю типу 60Е1, трудовий колектив Дніпропетровського стрілочного заводу заявляє про свою повну готовність до виконання замовлень на розробку і виготовлення сучасної європейської стрілочної продукції для УЗ. Ця впевненість ґрунтується на сторічному виробничому досвіді колективу підприємства.   

Днепропетровский стрелочный завод, 49098, Украина, г. Днепропетровск, ул. Любарского, 181

Поддержка сайта Vacuums team